אתר פרשת השבוע עם תקצירים, דברי תורה, מאמרים, הפטרות, תפזורות, חידות ועוד המון דברים על כל פרשות השבוע וחגי ישראל! המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן להשתמש בתוכן למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com
מעונינים לקבל דבר תורה ישירות לנייד שלכם? הצטרפו לערוץ הטלגרם של פרשת השבוע !

פרשת מסעי

פרשת מסעי

מאמרים ודברי תורה לפרשת מסעי

עיר מקלט והכוהן הגדול - לרוצח הנמלט לעיר המקלט, מותר לצאת ממנה רק במות הכהן הגדול. המאמר עוסק בקשר בין הרוצח לכוהן.

הפטרת פרשת מסעי - המשך נבואות התוכחה של ירמיהו

פרשת מטות מסעי לילדים - תקציר הפרשה מתאים לילדים וגם למבוגרים.

חידון לפרשת מסעי - חידות ציורים וחידות מילוליות לפרשת מסעי

סטטיסטיקה לפרשת מסעי - נתונים סטטיסטיים על פרשת מסעי

תקציר פרשת מסעי

פרק ל"ג
פרשת מסעי היא הפרשה האחרונה בחומש במדבר. הפרשה פותחת בתיאור כל המסעות של בני ישראל מצאתם מארץ מצרים ועד חנייתם בערבות מואב מול הירדן ויריחו. לא פחות מ-42 מסעות ומקומות שונים (בחלקם כבר פגשנו בפרשות הקודמות וחלקם יחידאים במקרא) מוזכרים. אמנם רוב המקומות מוזכרים בקצרה לפי התבנית של "ויסעו מ... ויחנו ב..." אולם בין לבין מפורטים לנו אירועים וניתן לנו מידע נוסף. המידע המענין ביותר הוא תאריך פטירתו של אהרון הכהן, יחידי הוא אהרון בכל המקרא שנכתב תאריך פטירתו, א' באב, ופרשת מסעי נקראת תמיד בסמוך לתאריך זה. גם גילו של אהרון מפורט אולם את הגיל אנו יכולים לחשב שכן גילו בעת יציאת מצרים כבר הוזכר בספר שמות. בהמשך הפרשה מופיע ציווי על הורשת והריסת העבודה הזרה של ערי ארץ ישראל. נושא זה יתפוס מקום מרכזי בנאומיו של משה בחומש דברים.

פרק ל"ד
בפרק ל"ד, התורה מפרטת את גבולות ארץ ישראל, רשימה זו של גבולות ומקומות מהווה מקור לפרשנויות ומחקרים מרובים. חלק מן המקורות מזוהים בצורה ודאית (ים כנרת וים המלח) חלקם מוכרים עוד מספר בראשית וחלקם מוכרים לנו מימינו אך אין לדעת איפה היו בעבר (מעלה עקרבים). לאחר פירוט הגבולות, התורה מפרטת בשמות את נשיאי השבטים, שיובילו את בני ישראל לנחלת הארץ.

פרק ל"ה
פרק ל"ה פותח בציווי על נתינת ערים ללווים בכל ארץ ישראל  שהרי לשבט לוי אין נחלה משל עצמו. לאחר מכן התורה עוסקת בנושא הלא סימפטי של רוצח ורוצח בשגגה. התורה מצווה להקצות ערי מקלט לרוצחים בשגגה (שלא ניתן לחייבם בדיני נפשות בבית דין), על מנת שגואל הדם לא יוכל לפגוע בהם. הרעיון העומד בכך שגם מי שחטא בהריגה ולא ברצח, ידע שעליו לגלות למקום מרוחק. אמנם התורה מודעת לכך שהאיש הרג נפש בשגגה, אך הוא עדיין מכונה רוצח ואחריותו ללקיחת החיים קיימת. כאשר הרוצח נמצא בעיר המקלט, לגואל הדם אסור לפגוע בו (אחרת ייחשב גואל הדם בעצמו לרוצח). לרוצח מותר לצאת מעיר המקלט רק לאחר מות הכהן הגדול. עיר המקלט אינה נותנת הגנה באופן אוטומטי, רוצח במזיד הנמלט לעיר מקלט מוצא משם בעל כורחו.

פרק ל"ו
בסיום החומש כולו אנו חוזרים לנושא שהתורה עסקה בו בפרשת פינחס. בנות צלפחד ביקשו לקבל את נחלת אביהן (ולעשות שם לאביהן שלא יישכח). שבט מנשה מודאגים מהאפשרות שבנות צלפחד ינשאו עם בני שבטים אחרים ושתוך דור אחד הנחלה תעבור ליורשי בעליהן ולמעשה לנחלת שבט אחר. משה לפי ה', מדגיש כי בנות צלפחד תהיינה לנשים למי שהן בוחרות, אך החתנים צריכים להיות בני שבט מנשה. בנות צלפחד אכן עושות כך וכולן נישאות (וכנראה זהו המקרה הראשון בתורה בו הכלה בוחרת את החתן). סיום ספר במדבר מסתיים בצורה דומה מאד לספר ויקרא :"אלה המצות והמשפטים אשר צוה ה' ביד משה אל בני ישראל בערבות מואב על ירדן יריחו" אך בועד ספר ויקרא מסתיים במדבר סיני, בחומש במדבר בני ישראל כבר הגיעו לפתחה של ארץ ישראל
חזק חזק ונתחזק

פרשת בחוקותי

פרשת בחוקותי

פרשת בחוקותי היא הפרשה העשירית והאחרונה בחומש ויקרא וכוללת בתוכה את פרשת התוכחה הראשונה בתורה וכמה דינים נוספים. פירוט מלא בתקציר הפרשה לאחר המאמרים.
אלומות חיטה עם קוצר - ואן גוך - מוזיאון טולדו לאומנות 1888

מאמרים ודברי תורה לפרשת בחוקותי

פרשת בחוקותי וסיום החומש - המאמר עוסק בסדר הפרשיות בפרשת בחוקותי ובסיומו של חומש ויקרא כולו.

פרשת ההפלאה - המאמר דן בפרק האחרון בפרשת ויקרא, העוסק בדיני נדרים ובמיקומו בסוף החומש לפי שיטת הרש"ר הירש ומהווה הרחבה למאמר הקודם.

דברי תורה קצרים לפרשת בחוקותי

הפטרת פרשת בחוקותי - עיון בהפטרת פרשת בחוקותי בספר ירמיהו

חידון לפרשת בחוקותי - חידות ציורים וחידות מילוליות לפרשת בחוקותי

פרשת בחוקותי לילדים

תפזורת לפרשת בחוקותי

סטטיסטיקה לפרשת בחוקותי - נתונים סטטיסטיים על פרשת בחוקותי

תקציר פרשת בחוקותי

ניתן להאזין לתקציר כאן


פרשת בחוקותי היא הפרשה החותמת את חומש ויקרא. לאחר סיום הצגת חטיבת המצוות הגדולה  שבחומש, התורה מציגה בפנינו את נושא השכר והעונש והבחירה החופשית. התורה מציגה מה יקרה כאשר עם ישראל ילך בחוקות ה', וחלילה מה יקרה כאשר עם ישראל יפר את חוקות ה'. הפרשה מכונה בכינוי פרשת התוכחה, אולם מניסוח הפסוקים יש בה בעיקר מידה כנגד מידה, גם על הטובה וגם על הרעה, כולם נובעים ממעשיו של עם ישראל. התורה פותחת בתיאור הטובה שתצמח מהליכה בדרך ה'. רק לאחר מכן התורה עוברת להצגה של הצרות שיקרו כתוצאה מאי-הליכה בדרך זו.

הצגה זו אין בה משום איום, אלא הצגת שתי אפשרויות ונתינת אפשרות הבחירה החופשית בידי כל אחד. הצרות המתוארת בפרשה יבואו אחת אחרי השנייה כאשר בכל פעם עם ישראל ממשיך במעשיו הרעים ולא חוזר בתשובה והתוצאה נהיית כל הזמן חמורה יותר. ניתן לראות בזאת עונש, אולם ראייה אחרת רואה בצרות אלו תוצאה של עזיבת דרך ה'. מאחר וכל עצם קיומו של עם ישראל הוא אינו טבעי, כאז כן היום, והוא עדיין עם קטן מאד, הרי שייחודו הוא בשמירת דרך ה'. אי קיום דרך זו, מוביל לצרות המתוארות בפרשה, לא כעונש אלא כמהלך טבעי.

ישנן בתורה שתי פרשות מעין אלו. פרשת בחוקותי ופרשה שנייה קשה אף יותר בפרשת כי-תבוא (החותמת את חטיבת המצוות הגדולה שבספר דברים). חז"ל ראו בפרשות אלו תיאורים לחורבן בית ראשון - בפרשתנו, פרשת בחוקותי, ולחורבן בית שני - בפרשת כי-תבוא (ואלו הרוצים לראות בפרשות אלו סימנים לימינו אנו עושים זאת על אחריותם הם). פרשת התוכחה הקשה בפרשתנו מסתיימת במספר פסוקי נחמה:
"וְאַף גַּם-זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא-מְאַסְתִּים וְלֹא-גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹקיהֶם: וְזָכַרְתִּי לָהֶם בְּרִית רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי-אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְעֵינֵי הַגּוֹיִם לִהְיוֹת לָהֶם לֵאלֹהִים אֲנִי ה'"
ללמדנו שלמרות כל הצרות, הברית עם ה' קיימת ועומדת ואינה מבוטלת. למרות פסוקי נחמה אלו,לאחר פרשה זו וכדי לא לסיים את קריאת החומש בצורה שלילית, התורה חוזרת ומוסיפה דינים הדומים במהותם לדיני פרשת בהר, פרשת ערכין, נדרים, הקדשות של שדות ובקר, ובכורות. בכל הדינים האלו יש צורך להעריך (לשום) שווי של אדם, בע"ח, נכס או חפץ. תפקיד זה של שמאות מוטל גם הוא על הכהנים ומהווה חלק מסמכותם. בסיום כל הפרשה מופיעה שוב הסיומת החגיגית:
"אֵלֶּה הַמִּצְוֹת אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת-משֶׁה אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהַר סִינָי"

אלומות חיטה עם קוצר - ואן גוך - מוזיאון טולדו לאומנות 1888
אלומות חיטה עם קוצר - ואן גוך - מוזיאון טולדו לאומנות 1888. נושא זה של שדות חיטה או ערימות חיטה בקציר, מופיע עשרות פעמים ביצירותיו של ואן גוך.

חזק חזק ונתחזק

פרשת מצורע

פרשת מצורע 

פרשת מצורע היא הפרשה החמישית בחומש ויקרא. הפרשה ממשיכה את דיני המצורע מפרשת תזריע ועוסקת בדרכי טהרתו וכן בצרעת הבתים.

מאמרים לפרשת מצורע

מחלת הצרעת המקראית - המאמר מפרט את כל מקרי הצרעת המתוארים בתורה ואת האישים שלקו בה.

נגע הצרעת ודרכי התשובה - מאמר מאת הרב ירוחם שמשוביץ

הפטרת פרשת מצורע - עיון בפרשת ארבעת המוצרעים בספר מלכים

תקציר פרשת מצורע - תקציר פשוט של עניני פרשת מצורע

צרעת ואנטישמיות - המאמר מביא את דבריו של הרש"ר הירש כנגד טענות אנטישמיות הקושרות בין הצרעת ליהודים ובנוסף מביא את סיפור ביקור המצורעים של ר' אריה לוין.

דבר תורה לפרשת מצורע של יואב - סקירת מקרי הצרעת בתנ"ך

חידון לפרשת מצורע - חידות ציורים וחידות מילוליות על פרשת מצורע

סטטיסטיקה לפרשת מצורע - נתונים סטטיסטיים שונים על פרשת מצורע

תקציר הפרשה

אפשר להאזין לתקציר בסרטון הבא:

פרשת מצורע ממשיכה את נושא הצרעת מפרשת תזריע הקודמת לה.

תחילת הפרשה עוסקת בדיני טהרת המצורע. לאחר שהצרעת נרפאה והכהן ראה את המצורע ואת הנגע והכריז שהנגע טהור, המצורע צריך לעבור תהליך שלם על מנת שחזרתו לחברה תתאפשר. התהליך כולל גם גילוח כל השער ודומה במידת מה לקורבן היולדת. נראה שתהליך טהרת המצורע הוא מעין לידה מחדש שהרי המצורע חשוב כמת.

המשך הפרק עוסק בנושא של צרעת הבתים. אותם נגעים שהופיעו בעור ובבגד יכולים להופיע גם בקירות הבית. אבנים נגועות יש להחליף באבנים אחרות, ולעיתים יש צורך להרוס את כל הבית. הפרשנים מפרשים את צרעת הבתים בשני אופנים לחיוב ולשלילה. באופן החיובי, עם הכניסה לארץ, צרעת בבתים תסמן מקומות בקירות בהם החביאו הכנענים אוצרות, ונתיצת האבנים תוביל לגילויים.

באופן השלילי, צרעת בתים באה כנגד צרות עין. אדם מבקש חפץ מחברו ונענה בשלילה שאין לו את החפץ להשאיל. לאחר שהצרעת פושטת בבית ובטרם הכהן יטמא את הבית, יש להוציא את כל החפצים החוצה על מנת שלא יטמאו. והנה כל המבקשים מאותו אדם חפצים בהשאלה יראו שלאותו אדם יש את החפצים ואבוי לבושה.

לאחר סיום פרשת הנגעים התורה עוסקת במספר טומאות נוספות הנובעות מהגוף. טומאות חריגות של זב וזבה וטומאות טבעיות הנגרמות מאורח החיים הרגיל. הטומאה אינה תמיד שלילית, אלא נובעת ממצבים מסוימים באורח חיים תקין לחלוטין.
ארבעת המצורעים
ארבעת מצורעי שומרון (הפטרת פרשת מצורע) מחפשים מזון במחנה ארם. צ'רלס יוזף סטנילנד Staniland

הטקסט המלא של פרשת מצורע

פרשת השבוע לפי תאריך - מחשבון בר מצווה


פרשת שבוע לפי תאריך

להלן לוח שבתות השנה כולל מחשבון תאריכים עברי לועזי וזמני הדלקת הנרות לשנת  תשפ"ב (2021-2022). מי שחוגג בר מצווה, בת מצוה, חתונה השנה, צריך לראות מהי השבת החלה לאחר תאריך הולדתו העברי!  חתנים לעומת זאת נוהגים לעלות לתורה בשבת לפני או אחרי תאריך החתונה ואפשר לראות איזו שבת זו גם לפי תאריך עברי וגם לפי תאריך לועזי מאחר והנתון חשוב לשנה זו. בנוסף תמצאו לכל שבת מאמרים ודברי תורה.

אם הינכם רוצים להתכונן וללמוד על ההפטרה המתאימה אני ממליץ לכם לעיין בספרי "הפטרה לעניין" המכיל פירושים על כל ההפטרות והוא מתאים מאד לנערי בר מצווה וכמתנה לבר מצווה.
כריכת הספר הפטרה לעניין
לרכישת הספר "הפטרה לעניין"

מחשבון בר מצווה

אם תאריך הלידה העברי ידוע, אפשר למצוא בלוח למטה את השבת הראשונה שלאחר תאריך זה (או לפני לשבת חתן). אם התאריך לא ידוע אפשר להשתמש במחשבוני התאריך בהמשך.

על מנת לחשב תאריך של שבת בר או בת מצווה הקישו בשורה של תאריך לועזי את תאריך הלידה הלועזי כולל השנה הלועזית. שימו לב שבמקרה של לידה בערב לאחר השקיעה תאריך העברי מתקדם ביום לעומת הלועזי.

לאחר הכנסת התאריך, בשדה התחתון של התאריך העברי יופיע תאריך הלידה העברי בשנת הלידה. שנו בו את השנה לשנה הנוכחית (ושימו לה שיש לכתוב ה'תשפ"ב עם הגרש והגרשיים) ויופיע תאריך לועזי אותו תוכלו לבדוק בלוח בהמשך. כמובן שתוכלו לבדוק גם ישירות לפי התאריך העברי.
דגשים נוספים יש לתת לתאריכים שכוללים את חודש אדר שיכול להיות מעובר או לא. הכלל אומר שאם שנת הלידה אינה מעוברת ושנת בר הבת מצווה מעוברת, התאריך הקובע יהיה באדר השני. אם שתי השנים זהות, אין בעייה ואם בשנת היעד יש רק אדר אחד, גם אז אין בעייה.

בעייה נוספת היא תאריכים שלא תמיד קיימים בכל שנה ( ל' מרחשוון ו-ל' כסלו). בתאריכים אלו מומלץ לברר בצורה פרטנית מתי יש לציין את האירוע.

 מחשבון תאריכים עברי לועזי


מחשבוני התאריך נכתבו על ידי ארז דניאל והשימוש בהתאם לרישיון קוד פתוח.

תאריך לועזי  -   שנה: חודש: יום:
תאריך עברי  -   שנה: חודש: יום:

דוגמה: יש לי בר מצווה השנה ונולדתי בתאריך 6 ליולי 2009. אני ממלא תאריך זה בשורה תאריך לועזי והתאריך בשורת תאריך עברי משתנה ל: ט"ז בתמוז התשס"ט. אפשר לחפש תאריך זה ישירות בטבלה ולראות ששבת בר המצווה תהיה בפרשת פנחס. אפשר לשנות את השנה במחשבון לשנת התשפ"ב ולהגיע לתאריך לועזי של יום בר המצווה שהוא 15 ליולי 2022

לוח שנה וזמני הדלקת נרות התשפ"ב 2022


תאריך לועזי עברי פרשה/חג ירושלים   תל אביב   חיפה   באר שבע  
07.09.2021 א' תשרי ראש השנה 18:17 19:34 18:39 19:36 18:28 19:36 18:38 19:35
08.09.2021 ב' תשרי ראש השנה 18:15 19:33 18:37 19:35 18:27 19:35 18:37 19:34
11.09.2021 ה' תשרי וילך 18:12 19:29 18:33 19:31 18:23 19:30 18:33 19:30
16.09.2021 י' תשרי יום כיפור 18:05 19:22 18:27 19:24 18:16 19:24 18:27 19:23
18.09.2021 י"ב תשרי האזינו 18:02 19:19 18:24 19:21 18:13 19:21 18:24 19:21
21.09.2021 ט"ו תשרי חג הסוכות 17:58 19:15 18:20 19:17 18:09 19:17 18:20 19:17
25.09.2021 י"ט תשרי שבת חו"מ סוכות 17:53 19:10 18:15 19:12 18:04 19:11 18:15 19:11
28.09.2021 כ"ב תשרי חג שמחת תורה 17:49 19:06 18:11 19:08 18:00 19:07 18:11 19:07
02.10.2021 כ"ו תשרי בראשית 17:44 19:01 18:06 19:03 17:55 19:02 18:06 19:02
09.10.2021 ג' חשוון נח 17:35 18:52 17:57 18:54 17:46 18:53 17:57 18:54
16.10.2021 י' חשוון לך לך 17:27 18:44 17:48 18:45 17:37 18:44 17:49 18:46
23.10.2021 י"ז חשוון וירא 17:19 18:36 17:41 18:38 17:29 18:37 17:41 18:38
30.10.2021 כ"ד חשוון חיי שרה 17:12 18:30 17:34 18:31 17:22 18:30 17:35 18:32
06.11.2021 ב' כסלו תולדות 16:06 17:24 16:28 17:26 16:16 17:24 16:29 17:27
13.11.2021 ט' כסלו ויצא 16:01 17:20 16:23 17:21 16:10 17:19 16:24 17:22
20.11.2021 ט"ז כסלו וישלח 15:58 17:17 16:19 17:18 16:07 17:16 16:21 17:19
27.11.2021 כ"ג כסלו וישב 15:56 17:15 16:17 17:16 16:04 17:14 16:18 17:17
04.12.2021 ל' כסלו מקץ 15:55 17:14 16:16 17:16 16:03 17:13 16:18 17:17
11.12.2021 ז' טבת ויגש 15:56 17:15 16:17 17:16 16:04 17:14 16:19 17:18
18.12.2021 י"ד טבת ויחי 15:58 17:17 16:19 17:19 16:06 17:16 16:21 17:20
25.12.2021 כ"א טבת שמות 16:01 17:21 16:22 17:22 16:09 17:20 16:24 17:23
01.01.2022 כ"ח טבת וארא 16:06 17:25 16:27 17:26 16:14 17:24 16:29 17:28
08.01.2022 ו' שבט בא 16:11 17:30 16:32 17:31 16:19 17:29 16:34 17:33
15.01.2022 י"ג שבט בשלח 16:17 17:36 16:38 17:37 16:25 17:35 16:40 17:38
22.01.2022 כ' שבט יתרו 16:23 17:41 16:44 17:43 16:32 17:41 16:46 17:44
29.01.2022 כ"ז שבט משפטים 16:30 17:47 16:51 17:49 16:39 17:47 16:52 17:50
05.02.2022 ד' אדר א' תרומה 16:36 17:53 16:57 17:55 16:45 17:53 16:58 17:56
12.02.2022 י"א אדר א' תצוה 16:42 17:59 17:03 18:01 16:52 17:59 17:05 18:01
19.02.2022 י"ח אדר א' כי תשא 16:48 18:05 17:10 18:06 16:58 18:05 17:10 18:07
26.02.2022 כ"ה אדר א' ויקהל 16:54 18:10 17:15 18:12 17:04 18:10 17:16 18:12
05.03.2022 ב' אדר ב' פקודי 16:59 18:15 17:21 18:17 17:09 18:16 17:21 18:17
12.03.2022 ט' אדר ב' ויקרא 17:04 18:20 17:26 18:22 17:15 18:21 17:26 18:22
19.03.2022 ט"ז אדר ב' צו 17:09 18:25 17:31 18:27 17:20 18:26 17:31 18:26
26.03.2022 כ"ג אדר ב' שמיני 18:14 19:30 18:36 19:32 18:25 19:31 18:35 19:31
02.04.2022 א' ניסן תזריע 18:19 19:35 18:40 19:37 18:30 19:37 18:40 19:36
09.04.2022 ח' ניסן מצורע 18:23 19:40 18:45 19:42 18:35 19:42 18:45 19:41
16.04.2022 ט"ו ניסן חג הפסח 18:28 19:45 18:50 19:47 18:40 19:47 18:49 19:46
22.04.2022 כ"א ניסן שביעי של פסח 18:32 19:50 18:54 19:52 18:44 19:52 18:53 19:50
23.04.2022 כ"ב ניסן אחרי מות 18:33 19:50 18:55 19:53 18:45 19:53 18:54 19:51
30.04.2022 כ"ט ניסן קדושים 18:38 19:56 19:00 19:58 18:50 19:59 18:59 19:57
07.05.2022 ו' אייר אמור 18:43 20:02 19:05 20:04 18:55 20:05 19:03 20:02
14.05.2022 י"ג אייר בהר 18:48 20:07 19:10 20:10 19:00 20:11 19:08 20:08
21.05.2022 כ' אייר בחוקותי 18:52 20:13 19:15 20:15 19:05 20:16 19:13 20:13
28.05.2022 כ"ז אייר במדבר 18:57 20:18 19:19 20:20 19:10 20:22 19:17 20:18
04.06.2022 ה' סיוון נשא 19:01 20:22 19:23 20:25 19:14 20:26 19:21 20:22
05.06.2022 ו' סיוון חג השבועות 19:01 20:23 19:24 20:25 19:15 20:27 19:22 20:23
11.06.2022 י"ב סיוון בהעלותך 19:04 20:26 19:27 20:29 19:18 20:30 19:25 20:26
18.06.2022 י"ט סיוון שלח 19:07 20:29 19:29 20:31 19:20 20:33 19:27 20:29
25.06.2022 כ"ו סיוון קרח 19:08 20:30 19:31 20:33 19:22 20:35 19:29 20:30
02.07.2022 ג' תמוז חקת 19:09 20:31 19:31 20:33 19:22 20:35 19:29 20:31
09.07.2022 י' תמוז בלק 19:08 20:30 19:30 20:32 19:21 20:34 19:28 20:30
16.07.2022 י"ז תמוז פנחס 19:06 20:27 19:28 20:30 19:19 20:31 19:26 20:27
23.07.2022 כ"ד תמוז מטות 19:03 20:23 19:25 20:26 19:16 20:27 19:23 20:24
30.07.2022 ב' אב מסעי 18:58 20:18 19:20 20:21 19:11 20:22 19:19 20:19
06.08.2022 ט' אב דברים 18:53 20:12 19:15 20:14 19:05 20:15 19:13 20:12
13.08.2022 ט"ז אב ואתחנן 18:46 20:05 19:08 20:07 18:58 20:08 19:07 20:05
20.08.2022 כ"ג אב עקב 18:39 19:57 19:01 19:59 18:51 20:00 19:00 19:58
27.08.2022 ל' אב ראה 18:31 19:48 18:53 19:51 18:43 19:51 18:52 19:49
03.09.2022 ז' אלול שופטים 18:22 19:39 18:44 19:41 18:34 19:41 18:43 19:40
10.09.2022 י"ד אלול כי תצא 18:13 19:30 18:35 19:32 18:25 19:32 18:35 19:31
17.09.2022 כ"א אלול כי תבוא 18:04 19:21 18:26 19:23 18:15 19:22 18:26 19:22
24.09.2022 כ"ח אלול ניצבים 17:55 19:11 18:17 19:13 18:06 19:13 18:16 19:13
26.09.2022 א' תשרי ראש השנה 17:52 19:09 18:14 19:10 18:03 19:10 18:14 19:10
27.09.2022 ב' תשרי ראש השנה 17:51 19:07 18:13 19:09 18:02 19:08 18:13 19:09