tag:blogger.com,1999:blog-3577797955714244806.post3497662980009819228..comments2024-03-28T23:18:24.271+02:00Comments on פרשת השבוע: שלח - משה רבנו לא אמר אמת?Gadi Eidelheithttp://www.blogger.com/profile/05997388579144578874noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3577797955714244806.post-5132355382204951442011-11-13T09:03:43.172+02:002011-11-13T09:03:43.172+02:00בס"ד - ובספר משפטי ישראל - על חגי ומועדי ישרא...בס"ד - ובספר משפטי ישראל - על חגי ומועדי ישראל נאמר:<br /><br /><br /><br />בעקר יש לשוב בתשובה על התרפות ביסודות האמונה<br /><br /><br />עוד מובא ב''אור יחזקאל'': אמנם ביותר חיב הוא לשוב בתשובה שלמה על הי''ג עקרים, שהם יסודות הדת, ובהם חוטאים אנו חטאה גדולה, כי רחוקים אנו מאד מהם ואין אנו חשים כלל בעברות הללו. כתב הרמב''ן (פ' בא), ''כי אין לאדם חלק בתורת משה רבנו ע''ה, עד שנאמין שכל דברינו ומקרינו כלם נסים, אין בהם טבע ומנהגו של עולם וכו', אלא מעשי האדם הם המצליחים דרכו, והעברות גורמות שיכריתנו ענשו''. מחשבת כחי ועצם ידי היא עבודה זרה ממש, ואנו חיים במחשבה זו. ובשעה שיש לנו סבות גשמיות, אנו בטוחים יותר, וכל ימי חייו מקף הוא במחשבות אלו. בימי הבחרות שואפים לתורה, כדי לעשותה קרדום לחפר בה, ולאחר מכן סבות אחרות, וכל זה מחשבות שוא, כי האמת היא, שהכל תלוי במעשה המצוות והעברות, רק שאינו נראה לעין, והכל הוא חשבונותיו של הקדוש ברוך! הוא. כל התוכחה כלה היא על דבר זה: ''והיה אם תלכו עמי בקרי'', ''והלכתי אף אני עמכם בחמת קרי''. <br /><br />כל הענש הוא עבור זה שאומר: מקרה הוא, ואינו תלוי במעשי המצוות ובהנהגת ה' יתברך. <br /><br />וזו עבודה קשה עד למאד, כי מחשבות הכפירה משרשות באדם מנעוריו, וכל יום ויום מוסיף להתחזק אצלו מחשבות אלו. <br />רחמנא ליצלןAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3577797955714244806.post-36237118304264729472011-11-13T08:59:33.025+02:002011-11-13T08:59:33.025+02:00בס"ד - נאמר בי"ג עיקרים שאנו (יראי ה'...בס"ד - נאמר בי"ג עיקרים שאנו (יראי ה') מחויבים בכל יום והם: <br />יג עיקרים <br />הֲרֵי אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בִּשְׁלשׁ עֶשְׂרֵה עִקָּרִים שֶׁל הַתּורָה הַקְּדושָׁה: <br />א. שֶׁהַקָּדושׁ בָּרוּךְ הוּא מָצוּי וּמַשְׁגִּיחַ. <br />ב. וְהוּא אֶחָד. <br />ג. וְאֵין לו גּוּף וְאֵין לו דְּמוּת הַגּוּף. <br />ד. וְשֶׁהוּא קַדְמון לְכָל קְדוּמִים. <br />ה. וְאֵין עֲבודָה לְזוּלָתו. <br />ו. וְיודֵעַ מַחְשְׁבות בְּנֵי אָדָם. <br />ז. וּנְבוּאַת משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלום אֱמֶת. <br />ח. וְשֶׁהוּא אָדון לְכָל הַנְּבִיאִים. <br />ט. וְשֶׁהַתּורָה נְתוּנָה מִן הַשָּׁמַיִם. <br />י. וְשֶׁלּא תִּשְׁתַּנֶּה בְּשׁוּם זְמַן, חַס וְשָׁלום. <br />יא. וְשֶׁהַקָּדושׁ בָּרוּךְ הוּא מַעֲנִישׁ לָרְשָׁעִים וּמְשַׁלֵּם שָׂכָר טוב לַצַּדִּיקִים. <br />יב. וְשֶׁיָּבוא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. <br />יג. וְשֶׁהַמֵּתִים עֲתִידִים לְהֵחָיות. <br />יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ שֶׁתָּכוף יִצְרֵנוּ לַעֲבודָתֶךָ כָּל יְמֵי חַיֵּנוּ תָּמִיד, אָמֵן כֵּן יְהִי רָצון: <br /><br />ובינהם:<br />ז. וּנְבוּאַת משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלום אֱמֶת. <br />ח. וְשֶׁהוּא אָדון לְכָל הַנְּבִיאִים. (בינהם גם אדון לנביא ולנבואתו של ירמיהו ע"ה)Anonymousnoreply@blogger.com